Grunge - Larry Correia, John Ringo

28.05.2017

Jediné dobré monstrum je mrtvé monstrum

Před několika lety k nám nakladatelství Fantom Print přineslo řádnou dávku drsné akce ze světa, kde jsou upíři, vlkodlaci, zombie a podobná havěť naprosto normální. A co je zde také naprosto normální, jsou lidé, kteří je loví - Lovci monster! Série se záhy stala ultra kruto hustě úspěšnou, a tak se není čemu divit, že se na svět vynořil příběh, který původní sérii předchází. A věřte nebo ne, je to nářez!

Příběh začíná nalezením deníku. Někdo by možná uvítal deník nějaké roztahovačné rajdy se spoustou peprných zážitků... Ha! Smůla! Jde o deník jednoho z Lovců monster a příběhy v něm uvedené... prostě lahůdka!

Děj knihy nás vrací do osmdesátých let, do Ameriky Ronalda Raegana, kdy kečup byl kečupem a kouřit se smělo i na palubě letadel - protože Marlboro! Náš hlavní hrdina, člen armádního sboru, svobodník Oliver Chadvick "Chad" Gardenier, už od malička bojuje. Možná ne ve válce jako takové, ale jeho matka je i tak silný nepřítel. Chadův otec, univerzitní profesor, nenechá žádnou sukni bez povšimnutí, a tak je jasné, že jeho role u rodiny nemůže mít dlouhého trvání. A zmiňovaná matka? Matka je případ sám pro sebe. Jedno z květinových dětí (Mír a lásku pro všechny a je jedno, jak toho dosáhneme...), ač silně inteligentní přesto magor na druhou. Jaké tedy bylo její zklamání, když Chad, sám prakticky geniání, nalezne smysl života právě v armádě.

Chad je drsňák a také pěkný chytrák, těžko byste hledali někoho, kdo by splňoval tuto kombinaci lépe, nikdo nebyl zároveň chytřejší a odvážnější než Gardenier. Proto proplouval armádou bez jediného škobrtnutí, tedy alespoň až do doby, než umřel...

"Říkej mi Pete. Jsi připravený?"
"Ano, pane," potvrdil jsem, když jsem odložil prut.
"Je tu ještě jedna věc," řekl Pete. "Bůh pro tebe má zprávu. Uvidíš znamení a tím znamením bude..." Dramaticky se odmlčel: "Padesát sedm."
"Uvědomuje si Šéf, že nejoblíbenější kečup na Zemi má sedmapadesátku na každý flašce?" zeptal jsem se. "Mám hledat nějakou určitou sedmapadesátku?"

Samozřejmě že mrtvý nezůstal, né že by nedostal nabídku na věčný život na nebesích. Ale kdo by o takovou nudu stál? Chad se tedy vrací na zemi v okamžiku, kdy zemřel, bohužel si ze své smrti odnesl zranění, které se neslučovalo se setrváním v armádě. Nevadí, má totiž důležitější úkol na práci. A když se jednoho dne dostane na církevní shromáždění, které pomalu požírají zombie, je jasné, že to nejzajímavější nás teprve čeká!

Duchovním otcem a držitelem pera, které Lovce monster stvořilo, je Larry Correia, tentokrát však působní pouze jako rádce, ten, na jehož ramenou stojí nový příběh je ostřílený, větrem ošlehaný, úspěšný autor sci-fi John Ringo. Není se tak třeba bát, že by svět LM dostal do rukou jen tak ledajaký zelenáč, který by nevěděl, kde mu propiska stojí. John tak rozehrává nabitý příběh plný akce od začátku do konce.

Někomu se může zdát, že spin-off lovců není tak akční a nadupaný jako původní příběh. Já byl spokojený, ba přímo nadšený. Ringo není Correia... Škoda? Neřekl bych, Larryho Lovce již známe, avšak v podaní Johna jde o něco úplně nového! Neváhal jsem ani minutu, když jsem uviděl, že jsou noví Lovci na světě. Nejdříve jsem byl možná trochu skeptický, Ringo je sice zkušený autor, ale světem LM nemá žádné zkušenosti. Ale začetl jsem se do knihy takovým způsobem, že mi ani nepřišlo, že příběh netvoří ten, na koho jsme zvyklí, nýbrž někdo jiný. Já jsem naprosto spokojený, vykreslení postav, děj bez zaškobrtnutí Vás připoutá ke knize od jejího počátku do skvělého konce! Paměti lovce monster doporučuji každému, kdo má rád syrovou fantasy a komu nevadí drsná akce a pořádně peprný slovník!


Název: Grunge (Paměti lovce monster 1)
Originální název: Grunge
Autor: Larry Correia a John Ringo
Překlad: Jakub Mařík
Nakladatelství: Fantom Print
Místo vydání: Praha
Rok vydání: 2017
Vydání: 1.
Počet stran: 335
ISBN/EAN: 978-80-7398-378-9


Za knihu mnohokrát děkujeme nakladatelství Fantom Print.




Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky